Kom in i min blogg & titta runt lite... Skicka gärna en kommentar!

Om mig...

Mitt foto
Jag är en 53-årig scrapptokig trebarnsmor, dessutom stolt farmor. Började med mitt stora intresse för ca17år sedan... Fastnade så totalt i denna scrapvärld, så jag ser allt med "scrapögon". Jag har alltid tyckt om att fotografera, samla, handla och naturligtvis att pyssla... så jag förstod ganska snart att jag var en biten scrappare.

Besökare


Antal besökare totalt:
Antal besökare i dag:
Antal besökare online:

onsdag 6 november 2013

Love,,,,

...till det lilla mirakel som ett barnbarn är. Återigen en Lo som jag gjorde på Fruarna Liljas Mara i september.... en  utmaning som löd: Kärlek - Gör en Lo i temat kärlek. Varje bidrag måste innehålla minst 3 hjärtan, 1 stämpel, spets, rosor & 4 mönsterpapper. Mitt bidrag blev så här... Vann tyvärr inte men jag är nöjd med min sida om första gången jag höll mitt 1:a barnbarn.
 Jag har länge funderat på att använda en silverram som legat ibland mina scrapsaker... en tunn, lätt ram som skulle passa på en Lo. Sagt & gjort... det blev inspirationen som triggade igång min fantasi tillsammans med fotot på mig & Junie. Det stora hjärtat som är dubbelt var ytterligare en tag från något klädesplagg , det tonade jag ner färgen på,  med hjälp av gesso. Ett uppstämplat hjärta samt några glittriga små.....
 Här ser man mina lager på lager av papper, wellpapp, tyll & spets.... Njammi!
 Har även filat lite på fotot för den lite mer slitna känslan som jag gillar...
Den härliga blomrankan från Prima gick i gula toner så jag tonade även ner den med Gesso. Det var jättekul att jobba med denna sidan.... samtidigt som jag satt bredvid härliga pysslare från hela Sverige. Vi var sammanlagt 83 stycken om jag inte minns helt fel.
Tycker om att mina Lo inte blir så platta.... vill ha lite volym eller typ 3D- känsla. Men det kan ibland ställa till lite problem när jag sätter in dem i plastfickorna i mina album ;) Jag har tjocka album :)
Nu börjar jag må liiite bättre.... min man sa till mig när jag började plocka ibland scrapsakerna: -Nu börjar du visst bli frisk! ;)

KramiZar Ullkika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar